Ryšiai, kuriantys galimybes: II-as susitikimas

  • Paskelbė : Kristina Paulikė
  • Paskelbta: 2025-05-14
  • Kategorija: Aktualijos

Gegužės 14 d. įvyko antrasis įkvepiančios bendradarbiavimo iniciatyvos „Ryšiai, kuriantys galimybes“ dalyvių susitikimas. Šįkart dėmesio centre atsidūrė dvi svarbios temos: gabių ir motyvuotų mokinių ugdymas bei mokinių lankomumo ir punktualumo stiprinimas. Susitikimas praturtino dalyvius ne tik teorinėmis įžvalgomis, bet ir konkrečia praktine patirtimi, kuria pasidalijo Tauragės Žalgirių gimnazijos komanda.

Tauragės pavyzdys: kryptinga gabių mokinių ugdymo sistema

Tauragės Žalgirių gimnazijos atstovai išsamiai pristatė ilgus metus vystomą gabių ir/ar motyvuotų mokinių ugdymo modelį, kuris apima kelis nuoseklius etapus ir siekia kiekvienam mokiniui padėti atsiskleisti. Vienas pagrindinių įrankių – fluidinio intelekto testas CFT 20-R, padedantis objektyviai įvertinti mokinių intelektinį potencialą. Remiantis testo rezultatais, mokiniai skirstomi į dvi grupes: aukštą ir žemesnį potencialą turintys mokiniai.

Tolimesniame etape į procesą įtraukiami mokytojai – jie apklausos būdu įvertina mokinių kūrybiškumą, motyvaciją, kritinį mąstymą, emocinį stabilumą, savarankiškumą, socialinius gebėjimus bei kitas ugdymui svarbias savybes. Šios įžvalgos virsta kiekvieno mokinio „stiprybių profiliu“, kurį papildo psichologo ir dalykų mokytojų pastebėjimai.

Didelis dėmesys skiriamas ir individualiems pokalbiams su mokiniais, kurie padeda išgirsti jų pačių patirtis, iššūkius, pomėgius, tikslus. Tokiu būdu kuriamas pasitikėjimu grįstas ryšys, įgalinantis mokinį aktyviau dalyvauti savo ugdymo procese. Mokinių pažanga stebima nuolat, o esant poreikiui, formuojamas individualus ugdymo planas, svarstoma apie mentoriaus paskyrimą.

Ši programa orientuota ne tik į aukštus akademinius rezultatus, bet ir į visapusišką mokinio raidą – emocinę gerovę, vidinę motyvaciją, santykio su mokykla stiprinimą. Tai leidžia atpažinti ne tik jau sėkmingai besimokančius, bet ir tuos, kurių potencialas dar nėra atskleistas – mokyklos vaidmuo čia tampa ypač svarbus.

Vilniaus Radvilų gimnazija – taip pat žengia šiuo keliu

Džiugu, kad gabių mokinių ugdymo kryptimi žengia ir daugiau gimnazijų. Vilniaus Radvilų gimnazijoje šiemet pradėta įgyvendinti Vilniaus Radvilų gimnazijos gabių, aukštą mokymosi motyvaciją turinčių mokinių ugdymo 2024-2025 m. m. programa. Jos tikslas – atpažinti, palaikyti ir kryptingai auginti mokinių stipriąsias puses, kuriant jiems palankią ugdymo aplinką.

Diskusijos apie lankomumą: ką galime padaryti kitaip?

Antroji susitikimo tema – mokinių lankomumo ir punktualumo stiprinimas – taip pat sulaukė daug dėmesio. Dalyviai dalijosi savo patirtimi, įvardijo dažniausias problemas, pristatė prevencines ir skatinamąsias priemones, kurios jau pasiteisino jų mokyklose. Akcentuota, kad šiuo klausimu svarbus visos bendruomenės – administracijos, mokytojų, švietimo pagalbos specialistų, tėvų ir pačių mokinių – bendradarbiavimas. Diskusijų metu pabrėžta klasės vadovo, kaip mokinių gerovės kūrėjo, vaidmens svarba bei švietimo pagalbos komandos veiksmų koordinacija.

Kviečiame jungtis – kurkime pokytį kartu

Iniciatyva „Ryšiai, kuriantys galimybes“ siekia suburti Lietuvos gimnazijų bendruomenes bendradarbiauti, ieškoti prasmingų sprendimų ir drauge kurti stipresnę ugdymo kultūrą. Šiuo metu iniciatyvoje jau dalyvauja devynios gimnazijos iš visos Lietuvos:

  • Klaipėdos Vėtrungės gimnazija

  • Vilniaus Antakalnio gimnazija

  • Radviliškio r. Baisogalos gimnazija

  • Tauragės Žalgirių gimnazija

  • Vilniaus Radvilų gimnazija

  • Vilniaus šv. Kristoforo gimnazija

  • Akmenės r. Ventos gimnazija

  • Raseinių r. Viduklės Simono Stanevičiaus gimnazija

  • Šiaulių „Romuvos“ gimnazija

Tikime, kad ši iniciatyva taps reikšmingu žingsniu stiprinant bendruomenių ryšius, skatinant pasidalijimą patirtimis ir padės kurti įtraukią, kiekvieno mokinio poreikius atliepiančią, palaikančią ugdymo aplinką.

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas