Pažintinė edukacinė išvyka į Taliną, Stokholmą

• Paskelbė : Mindaugas
  • Paskelbta: 2023-06-23
  • Kategorija: Išvykos

Ankstų birželio 15 dienos rytą mes, Vilniaus Radvilų gimnazijos I-II klasių mokiniai, išvykome į pažintinę – edukacinę kelionę. Pervažiavę Lietuvą, Latviją atvykome į Estijos sostinę Taliną. Pasivaikščiojome po viduramžius menantį Talino senamiestį, įtrauktą į UNESCO pasaulio paveldo sąrašą. Pasigrožėję miesto sienos bokštais, miesto amatininkų ir pirklių gildijos pastatais, miestelėnų namais, Šv. Mikalojaus ir Šv. Olavo bažnyčiomis, Tompea pilimi, senąja Rotuše, Ilgojo Germano bokštu, Domo katedra, praėję siauromis gatvelėmis ,,Ilgoji koja“ ir ,,Trumpoji koja“, iš Talino komfortišku kruizo keltu išplaukėme į Stokholmą.

Praplaukėme Stokholmo archipelagą. Tai antras pagal dydį Baltijos jūros salynas, kurį sudaro apie 30 000 salų ir salelių. Atplaukėme į Stokholmą – 14 salų miestą. Pirmiausia apsilankėme ,,Vazos“ muziejuje – apžiūrėjome įspūdingo dydžio ir grožio vienintelį pasaulyje išlikusį XVII a. karinį laivą, pavadintą Vazų dinastijos vardu, nuskendusį per pirmąjį reisą ir išgulėjusį jūros dugne net 333 metus. Susipažinome su to laikmečio istorija, gyvenimo realybe, archeologiniais radiniais. Ekskursiją tęsėme vaikštinėdami po senamiestį. Apžiūrėjome Rotušę, kurioje teikiamos Nobelio premijos, Karališkuosius rūmus, pasigrožėjome Karališkojo dramos teatro skulptūromis, palikome pinigėlį pačiai mažiausiai skulptūrai Europoje – ,,Berniukui, žiūrinčiam į žvaigždes“.

Dar viena įsimintina aplankyta vieta – Saulkrasti (liet. Saulės kraštas) Latvijoje. Čia pajūris ir 18 metrų aukščio Baltoji kopa. Vaikščiojome įrengtu mediniu pėsčiųjų taku, maudėmės Baltijos jūroje, braidėme, rinkome kriaukleles, kvėpavome tyru oru ir džiaugėmės.

Važiuodami namo sprendėme kryžiažodį – prisiminėme tai, ką papasakojo gidė, ką pamatėme ir sužinojome. Linksmi ir laimingi, geros nuotaikos, dainuodami grįžome namo.