Mokinių kelionė po Kėdainių kraštą

• Paskelbta: 2023-10-13
  • Kategorija: Išvykos

Atvykus į Kėdainius, mus pasitiko gidas, kuris supažindino su miesto įkūrimo istorija. Sužinojome, kad Kėdainius valdant dviem Lietuvos didiesiems etmonams ir Vilniaus vaivadoms - Kristupui Radvilai ir jo sūnui Jonušui Radvilai, miestas išgyveno ūkinį bei kultūrinį pakilimą ir netrukus tapo vienu iš reformacijos centrų LDK. Mokiniai aplankė renesanso stiliaus evengelikų reformatų bažnyčią, kurioje išlikusi renesanso formų ąžuolinė sakykla. Joje yra kunigaikščių Radvilų šeimos mauzoliejus - vienintelė 2001 m. atkurta ir sutvarkyta XVII amžiaus Lietuvos didžiosios kunigaikštystės didikų kapavietė Lietuvoje. Vėliau mūsų maršrutas tęsėsi pro Lietuvos nepriklausomybės karių kapines link Paberžės, kur apsilankėme 1863 m. muziejuje ir bažnyčioje. Vėliau vykome pro Krekenavą prie 25 m. apžvalgos bokšto, kur galėjome pasivaikščioti vaizdingu Nevėžio slėniu. Toliau keliavome kairiąja Nevėžio pakrante, aplankydami Šventybrastį, išklausę gido pasakojimą apie Česlavo Milošo Isos slėnio romano sąsajas su šiomis vietovėmis. Apžiūrėję paminklus, pastatytus Lietuvos nepriklausomybės kovotojams atminti, pavakare pasukome Vilniaus link.